Monday 21 March 2011

Tangis Kasmaran ~ Bab Enam ~ Plot Lima


          ‘Great.. Kita dah berjaya.. Soraya.. Thank.. Kamu dah lakukan satu pengorbanan yang besar..’Sayuthi begitu senang dengan lakonan Soraya. ‘Thank..’Soraya terasa amat bersemangat kerana kata-kata yang terhambur dari mulut Sayuthi itu merupakan peransang kepadanya. Dia akan melakukan yang terbaik.

          ‘Soraya.. Since you are working here.. Ada baiknya Brickwell itu di uruskan oleh Waldian. It’s more safe to all of us..’Redzuan memberikan pendapatnya.

          ‘Ya. Saya juga sependapat dengan Redzuan. Waldian dapat mengendalikannya dengan baik. Lagipun perhubungan kamu yang rapat dengan Tuan pengerusi akan memberikan risiko kepada kewujudan Brickwell.. Kamu faham bukan?’Soraya mengangguk. Dia akan dapat menumpukan perhatiannya kepada Redfly tanpa berbelah bahagi.

          ‘Okay. I ikut saja..’Soraya sanggup melakukan apa sahaja untuk mendampingi lelaki bernama Sayuthi itu.

          “Kring!” Telefon bimbit Redzuan berdering. Redzuan bergerak meninggalkan tempat itu. Dia tahu siapa yang menghubunginya.

          ‘Amylea.. I’m busy here.. At work..’Jelasnya kepada kekasih hatinya itu. ‘What? Saya ada meeting with my dad..’Redzuan terpaksa meninggikan suaranya. Amylea selalu mengongkongnya. Dia tahu komitmennya tidak akan berubah. Dia berharap Amylea memberikannya masa untuk bekerja. ‘I must go.. See you later.. Okay?’Redzuan mematikan talian itu.

          ‘What? You matikan panggilan.. I will proof that you have another girl. I see it before.. I will see it again.. I promise that girl will pay for making me sad.. I hate her..’Amylea mula meninggi suara. Hatinya bertambah remuk dengan perlakuan Redzuan. Dia hanya menanti masa untuk bertindak. Perempuan yang dilihatnya tempoh hari akan menerima nasib yang agak malang. Itu janji Amylea.

          ‘Yolanda.. How the condition there? I have extra fund.. I hope Redfly will survived. I give all my trust to you..’Tuan Pengerusi sememangnya mempercayai Yolanda. Sudah hampir sepuluh tahun mereka berkenalan. Dia yakin Yolanda tidak akan mengkhianatinya.

          Malam melabuhkan tirainya. Waldian sekali lagi merenung ke luar jendela. Dia sengaja membiarkan tubuhnya dijamah embun malam yang dingin. Kesejukan itu menjalar setiap inci tubuhnya. Ingatannya kembali ke saat dia mengambil keputusan untuk merangkul Aimar. Saat itu amat indah untuk dikenang.

          Aimar juga terpanggil oleh perasaannya. Dia terus berkhayal akan seorang gadis yang berjaya membuatkan dadanya berdebar, sambil sesekali matanya memerhati ke cermin di sisinya. Kenderaannya itu sengaja dipandu perlahan. Hujan renyai-renyai mengiringi perjalanan pulang menambahkan ingatannya terhadap gadis yang bernama Soraya. “She’s the one..” Bisik hatinya.

          ‘Amylea.. What on your mind? Dont be so jealous.. I dah layan you.. Berikan segalanya.. Please understand me..’Redzuan mendapatkan kekasihnya. Dia memerlukan jawapan dari perbuatan Amylea yang dirasakannya tidak masuk akal.

          ‘I just want to show you my love.. It seem i dont get any attention from you.. Not even one day..’Amylea mula meluahkan ketidakpuasannya. Dia tidak mahukan harta benda sebaliknya perhatian dari orang tersayang.

          ‘I love you.. How many times i must say it?’Redzuan mula meninggikan suaranya.

          Amylea berdiri mengadapnya. Inilah kali pertama dia melihat begitu sengsaranya kekasih hatinya itu. Mata Amylea yang sarat dengan kedukaan itu membuatkannya terpaku. Diam.

          ‘I just want you to be with me.. Just me..’Amylea menumbuk-numbuk dada Redzuan. Dia melepaskan kekecewaannya.

0 Komentar:

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!