Thursday 12 May 2011

Cara termudah untuk bagitau ANDA bertunang..?

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum W.B.T..

Hidup ini banyak pilihannya..
Dalam memilih..
Manusia mencari keserasian..
Manusia mencari yang hampir kepada SEMPURNA..

Hidup ini banyak jalannya..
Dalam menjalaninya..
Manusia sering tersasar..
Manusia sering menginginkan kepada yang terlarang..

Misalnya..
Seorang gadis yang sudah dimiliki..
Dalam ikatan pertunangan..
Masih ingin direbut orang..
Sebab di DUNIA ini..
Manusia sering mengikut hawa nafsu sendiri..
Manusia sering termakan dek bisikan pihak ketiga..
Itulah fitrah manusia..
Kecuali bagi mereka yang benar-benar beriman..

Wallaa..
Cam BICARA USTAZ lak pepagi ni..
Back to da topic..
Persoalannya..
Cara termudah untuk bagitau ANDA bertunang..
Bloggers GUY.. kasik la IDEA..
Bloggers LADY.. kasik la cara..

Kongsi KOMENTAR anda di sini.. ya..
I need UR help..!!!

p/s: Meh sini saya story kan..
My tunang sekarang ni praktikal di salah sebuah sekolah di UTARA tanah air..
Kat sekolah tu ada seorang lelaki (xtau sama ada CHEKGU atau orang kebanyakan) telah jatuh hati sama My tunang.. 
My tunang tak mau kat dia..
My tunang cakap dia dah bertunang..
Sah-sah la dia tu tunang saya.. My tunang..!
Lelaki tu tak mau percaya la plak..
SO..
Apakah cara terbaek nak bagitau lelaki tu..?
Supaya perkara 'tak elok' dapat dielakkan..
Tau-tau sajalah dunia 'black magic' ni..
Bukan boleh percaya kan kan kan..
PLEASE.. Nak bantuan anda..

Wink!


20 Komentar:

naqiah said...

adam.. pape pon makesure tunang awk tolak cara baik.. manusia skarang dh tak berpegang pd iman.. tkut jd pape.. x pon.. suh ja tunang awk gtau laki 2 suh call mak die tnya.. n where cincin tunang.. :)

Unknown said...

Senang je..
Ko col je dak tu..
Ckp je terang2..
Kalu xcaye gak ko kawin je senang. Terus diam dak tu.

adamzico said...

KAIEZU: kan senang kalau leh kawen terus je.. banyak step nk kena FOLO la.. huhu.. wink!

adamzico said...

Naqiah: good ONE.. kalau laki2 tu nak tau gak.. suruh mak laki2 tu kol n tanya.. lg satu cincin tunang kan ada.. huhu.. dia masih xnak percaya.. waaa..!!!

Unknown said...

Ignore je senang adam..
Xcaye sudah.. tp rasanya dia xdpt terima kenyataan kot..

adamzico said...

KAIEZU:mmg nk IGNORE.. tp kan risau tu ada.. sapa xrisau.. tunang kena ganggu cam tu.. kan kan kan..

naqiah said...

yup.. x pun bdk laki 2 je y call mak tunang awk.. kan senang.. pastu suh tunang awk letak gmbar awk kat meja.. hehehehe

miss ct said...

Assalamualaikum senior...
ct rasa baik senior lekas2 kawin.. risau pula ct dgr.. jgn risau, tunang senior xkan layan lelaki mcm tu..

adamzico said...

naqiah: bernas la otak naqiah ari ni.. hehe.. tu la rasa cam nk suruh ja budak laki2 tu kol mak tunang saya tu.. nk konfirmkan.. bab letak gambo tu segan la saya nk suruh.. kalau dia ikhlas nk letak gambo saya kt meja dia.. tu yg afdal.. hehe..

adamzico said...

ct: tu la.. xnak prasangka sgala.. sambil berdoa.. agar budak laki2 tu sedar bahawa my tunang itu sudah dimiliki.. amin!

Unknown said...

wahh..tunang zico mesti cun ni..kalo tak, takkan kena kacau. ngehh..

papepon ada 2 cara. 1st, tunang anda ignore sepenuhnya. lama2 tak dilayan, dia akan bosan.

2nd, perkenalkan diri anda kepada lelaki tersebut. mksdnya anda pergi ke tempat dia belajar, dan cakap baik2 dengan lelaki tu.

semoga berjaya..

adamzico said...

JT: tima kaceh sebab lontar komantar kt sini..

My tunang mmg nk ignore TAPI dia (lelaki tu) insist nk masuk meminang.. walaupun my tunang dah cakap baik2 dgn dia.. dia tetap xterima..

mau saja saya ke sana (sekolah tunang saya kt Utara tanah air tu) n cakap baik2 dgn dia.. saya xnak la bermasam muka atau marah2 (bkn nature saya pun) tp xcukup kah cincin kt jari manis tunang saya tu sebagai tanda dia dah bertunang? huhu.. (tunang saya kata xperlu la melibatkan saya dlm hal cam ni.. maybe dia amik jalan utk ignore kan lelaki tu..)

witLURVE said...

Adam , yanna rasa tunang adam cuma perlu ignore je dia. xperlu nak contact2 lelaki tu, tukar no, ngelak kalo tesempak dia. Cuba utk x jmpa lelaki tu, sbb dulu yanna pn pernah kena mcm tu. tpi nasib baik xbf yanna tu jauh n yanna tau dia xkan ptus asa kacau yanna.

hurm, kalau tunang adam tu xbagi respon lelaki tu xkan sebok2 nk meminang tunang adam. Adam sabar, kalau betul tunang adam tu d takdirkan utk Adam maka dia akn jadi milik adam. Yanna tau, hanya Adam d hati tunang Adam tu. Bawak besabar k... ^__^ wink2..

Unknown said...

assalamualaikum.... dugaan dalam bercita tu sebenarnya ada... x kira walupun dimana2 sahaja... apa yang penting kita mstilah percaya akan pasangan kita.. dan kita jagn mudah melatah dalam menghadapi perkara ini.. masih ade jalan pnyelesaiannya.. dalam kes seperti ini saya lebih suka menashati pasangan... supaya jgan melayan akan karenah lelaki seperti itu.. walauapa pun berdoalah kta pada yang ESA semoga jodoh kita berkekalan.. sehngga akhir hayat...

adamzico said...

Yanna: rasanyalah.. tunang adam tu ngajar kt sekolah yg sama dgn dak laki2 tu.. dak laki2 tu berkenan dgn tunang saya sbb tunang saya ngajar subjek agama n kelas iqra (sebelah malam).. tunang mmg xlayan tp dak laki2 tu bersungguh nak masuk meminang.. pelik la.. sampai kwn tunang saya mention tunang saya tu dah dimiliki (bertunang)..

thx.. saya dah suruh my tunang IGNORE dak laki2 tu.. huhu..

adamzico said...

Batu^Nisan: saya tak melatah la B^N.. cuma nak cari jalan keluar yg mudah.. xnak bermasam muka dgn dak laki2 tu.. nak dia faham.. itu tunang saya.. (xkan nk suruh saya gi sana n jelaskan kot) kan kan kan..

Apapun saya dah nasihatkan pasangan saya tu supaya IGNORE kan dak laki2 tu.. almaklumlah risau sbb dak laki2 tu dgn my tunang tu sama satu sekolah (ngajar).. huhu..

tima kaceh ya B^N.. wink!

nur aisya humaira said...

aisya cadg langsungkn cepat2..:)

adamzico said...

aisya: mmg nk langsungkan dlm tahun ni gak.. huhu..

Farhan AJ said...

ish2...sape pun xnak tlg zico neh..x patut..meh an bagi idea..zico ajak la si lelaki tu untuk jumpa n berbincang secara baik..seeloknya bawak mak si tunang zico tu untuk sahkan..nak elok lagi bawak tunjuk siap hantaran yg dah siap..hhe

adamzico said...

An: Tima kaceh.. Erm masalahnya dak laki tu tak nak terima hakikat.. huhu.. Maybe betul kata JT.. Ignore je dak laki tu..

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!