Tuesday 16 November 2010

Tangis Kasmaran ~ Bab Tiga ~ Plot Dua



          ‘Yolanda..’ Pengerusi mengalihkan pandangannya ke arah wanita itu. ‘saya berpuas hati dengan laporan ini namun kenapa dua minggu? It’s doesn’t show here..’ Yolanda juga mahu mengetahui akan perkara berkenaan.

          ‘Sayuthi.. Kenapa dua minggu?’ Persoalan itu terus membuatkan Sayuthi terpaku. Kebenaran tentang dua minggu itu adalah kerana pelaburan yang mereka usahakan itu bakal matang dalam tempoh tersebut. Dia perlu mencari akal dengan kadar segera.

          ‘Pengerusi.. Time is important fact.. Soalan berkaitan dua minggu tu.. Sebenarnya perkara ini rahsia kami bertiga.. If Pengerusi insist untuk mengetahuinya.. Better let anyone here to know bout it.. saya sebenarnya sedang berbincang dengan salah sebuah syarikat gergasi.. Sudah makin hampir untuk mendapatkan kontrak berkenaan..’ Redzuan mula bersuara. Kali ini dia harus membantu rakan sekerjanya.

          ‘By the way.. It’s okay.. I will come back after two weeks.. If this situation bring severe to me.. Both of you.. Will pay the remedy..’ Pengerusi bangun dan bergerak meninggalkan bilik mesyuarat. Yolanda dan Aimar hanya mengikutinya.

          Aimar terpanggil untuk meninjau bilik Waldian. Dia mahu mengetahui corak kerja gadis berkenaan. Malangnya kali ini, dia hadir bersama dengan Pengerusi. Dia harus segera meninggalkan Redbrick. Dia akan kembali untuk menjalankan auditnya yang pertama di sini. Orang yang bakal ditemuinya ialah Waldian.

          “Waldian.. I’ll come back.” Bisik hati Aimar. Dia terus melemparkan pandangannya ke luar. ‘Two weeks?’ Perlahan sekali kata-kata yang keluar dari mulutnya. Ada sedikit keraguan tentang perkara itu. Aimar sendiri dapat merasakan keanehan perkara tersebut. “I will check bout this..” Aimar bersemangat untuk mengkaji semula laporan yang berada di tangannya itu.

          ‘Yolanda.. How bout Singapore? We must proceed our business. We need a major back up.. Singaporean dollar will help us..’ Pengerusi memecahkan keheningan. Yolanda faham akan maksud majikannya itu.

          “Reds.. You disappointed me.. Bukan aku tak tahu.. Dua minggu? Apakah perancangan Reds? I need back up..” Pengerusi sedia maklum akan semua percaturan anak tunggalnya itu. Apa yang sebenarnya cuba dirancangkan oleh Redzuan? Dua minggu itu terasa amat lama. Ternyata dia tidak sukakan kejutan.

          ‘Aimar.. How your work?’ Pengerusi yakin Aimar akan menjadi orang terpenting dalam syarikatnya. Dia dapat melihat betapa lelaki itu akan dapat mengawalselia perjalanan perniagaannya.

          ‘Everything undercontrol.. Dalam masa terdekat, saya akan memulakan lawatan ke semua cawangan untuk memastikan segala peraturan dituruti. Dengan sistem yang lebih terancang.. Tiada sebarang penipuan akan terlepas dari pandangan saya..’ Aimar akan membuat lawatan audit. Dia telah menyediakan rangkaan perjalanannya.

          ‘Good..’ Pengerusi memejamkan matanya. Dia sebenarnya bimbangkan akan anak tunggalnya itu. Apakah Redzuan akan mengiktui jejak langkahnya? Dia dapat melihat betapa besar potensi bahawa anak lelakinya itu akan jadi sepertinya. Apakah takdir itu berulang sekali lagi?

          “Masih ada satu rahsia yang tidak diketahui olehnya. Andai kata Reds mengetahuinya.. Apakah penerimaannya kelak?” Pengerusi hanyut dalam mainan perasaannya. Dia sudah sedia maklum akan perangai anak tunggalnya itu. Memberontak. Darah muda. Dia juga pernah melalui semua itu dahulu.

          ‘What? Wait for me.. I’ll be there..’ Berita tentang kedatangan Pengerusi ke Redbrick Sampai ke pengetahuan Waldian melalui Sayuthi. ‘you better take a rest.. We’ll need you in good condition.. Pengerusi masih tidak sedar akan pelaburan rahsia tu.. But it’s will over.. In two week..’ Sayuthi menyampaikan berita gembira kepada Waldian. Apakah berita itu akan membuahkan sesuatu yang sahih?

Nota Kaki: Kita boleh mengharap.. Namun sejauh mana pengharapan itu akan menjadi kenyataan.. Jangan menjadi seperti Mat Jenin.. Jangan sampai menjadi seperti Lebai Malang.. 

p/s: SEgalanya bermula dari mata.. Mata memandang & mata melihat.. Koleksi Mascara untuk survey WANITA.. Apa kata survey..?

Maybelline XXL Extension XX-Treme Length Microfiber Mascara, Very Black 591 1 ea 
CoverGirl LashBlastFusion Mascara Very Black 860, 1 Tube 

*** Sorry.. Update BLOG setelah berehat sehari lebih.. Wink!!!

0 Komentar:

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!