Thursday 27 January 2011

Tangis Kasmaran ~ Bab Tiga ~ Plot Lima

         ‘Hey.. Don’t say that you are in office right now.. Forgot sake.. Chill out my friend..’ Khayalan Waldian tersentak ekoran teguran Amylea. ‘Let chat.. Please don’t mention bout business.. We talk bout love..’ Amylea mencadangkan agar mereka berbicara tentang cinta.

          ‘Love? Please.. I don’t have mood to chat bout that.. Beside.. I miss him too much..’ Waldian agak kecewa dengan ketentuan takdir. Putus asa.

          ‘Miss me?’ Waldian dan Amylea tersentak dengan sapaan itu. Aimar? ‘You? No one miss a guy like you..’ Waldian terus mengherdik Aimar. Dia tidak suka dengan sikap Aimar.

          ‘So how your flu?’ Persoalan dari Aimar itu membuatkan Waldian terkejut. ‘How you know that? It’s not your business..’ Waldian mengalihkan pandangannya. 
          ‘I’m sorry.. Please.. can I sit here with you?’ Waldian menahan amarahnya. ‘Sure..’ Amylea memberikan kebenaran kepada Aimar. ‘Thank you..’ Ujarnya sambil melemparkan pandangan ke arah Waldian.

          ‘Waldian.. I’m so sorry.. Friend?’ Aimar menghulurkan tangannya. Waldian tidak mengendahkan Aimar. Dia terus menghirup sup ayam berempah itu. ‘Waldian..’ Amylea tidak suka melihat reaksi Waldian terhadap Aimar.'Come.. Sit here!' Amylea memberikan isyarat kepada Aimar. It’s okay.. I understand.. Saya tak akan mengalah..’ Apakah Aimar benar-benar memaksudkannya?

          Waldian tersentuh dengan perubahan Aimar namun dia harus mengawal egonya. Keikhlasan, prihatin dan juga tidak mudah mengalah yang dipamerkan oleh lelaki itu sebenarnya telah meninggalkan kesan kepada Waldian. Dia akan melihat sejauh mana tiga perkara itu akan diamalkan oleh lelaki dihadapannya itu.

          ‘Kamu berdua selalu menjamu selera di sini ke?’ Aimar memecahkan dinding bisu yang wujud di antara mereka bertiga. ‘Ya.. This is my favourite place..’ Amylea memakukan matanya kepada Aimar. Lelaki di sebelahnya itu memenuhi kriterianya. Tampan dan ada sesuatu yang menarik tentangnya membuatkan Amylea terpanggil untuk mengetahuinya.

          Amylea dan Aimar berbicara tentang diri masing-masing. Waldian terus memainkan peranannya sebagai patung untuk hari itu. Dia sedar sesekali Aimar mencuri pandang ke arahnya. Apakah yang difikirkan oleh lelaki itu?

          ‘Amylea.. I must go.. Waldian.. take care..’ Aimar melemparkan pandangannya kepada Waldian. ‘By the way.. Amylea.. This is my card..’ Aimar mematikan niatnya untuk menyerahkan kad berkenaan kepada Waldian. Dia tahu benar akan sikap Memberontak Waldian.

          ‘Waldian.. Saya rasa Aimar pandang awak lah..’ Amylea mengemukakan pendapatnya. ‘Cara dia pandang awak tu.. Something.. he likes you..’ Amylea berseloroh. ‘Likes me?’ Waldian melemparkan Senyum sinis. “Benarkah begitu?” Waldian terfikir akannya.

          ‘Forget bout that.. Kalau you taknak.. I ambil.. Nanti jangan menyesal lak..’ Waldian terpaku. Apakah sebegitu reaksinya andai seorang lelaki meminati seorang wanita? “Waldian.. Tak guna terus menanti.. Hatta takkan hadir.. Grab this opportunity..” Bisik hati kecil Amylea. Pada pendapatnya, pertemuan sebegitu bagaikan satu dalam sejuta.

          ‘Bills please!’ Amylea melambai ke arah seorang pelayan. ‘So how your chicken soup? Delicious right?’ Amylea yakin sup ayam berempah itu sememangnya memenuhi citarasa sahabatnya.

Nota Kaki: Persepsi kadangkala sukar untuk dimengertikan.. Persepsi individu A tak sama dengan individu B.. Apakah persepsi kamu berhubung Aimar? Good or Evil.. Ada udang disebalik mee kuah..?

0 Komentar:

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!