Saturday, 26 February 2011

BCR Headline: BCR tercemar dek Radioaktif - Part 2 -


'Apa sebenarnya terjadi?' Soal Hafiz kepada Professor QQ.
Hafiz, ialah Journalist yang bertindak sebagai pelopor bidang kewartawanan..
Beliau yang banyak merangkul anugerah berprestij yakin ISU Radioaktif ini..
Akan sekali lagi menaikkan namanya.
"I got to find the evidence" Bisik hati kecilnya.
'Saya tak dapat nak pastikan.. Saya yakin diluar sana banyak yang sudah terdedah dengan sinaran Radioaktif tersebut.. Malah ramai daripada Bloggers telah dikuarantinkan..' Professor QQ menjelaskan dengan panjang lebar.
Dari raut wajahnya tersimpan seribu kerisauan.
'Apakah mereka semua dapat dipulihkan?' Soal Hafiz.
'Pihak kami sedang berusaha untuk membersihkan kesan radioaktif tersebut..' Professor QQ terus membayangkan betapa kesan radioaktif tersebut mampu memusnahkan genetik manusia dalam beberapa saat sahaja. 
'Kepada yang berada di luar sana.. Khususnya BCR Chatters, sila tampilkan diri untuk dikuarantinkan dengan kadar segera..' Sambung Professor QQ.
'Sekian sahaja lintas langsung dari Purnama TV'. Hafiz terdiam. 
Dia tidak yakin wujudnya jalan keluar dalam permasalahan sebegini.

^ @ ^

Ruangan BCR
Beberapa Chatters berkumpul untuk membahaskan intipati berita yang mereka dengari itu.

Suffer8Zine: Korang dah dengar berita tadi?
Lurim: BCR akan dikuarantin.
Suffer8Zine: Mirul.. habislah kita..
Lurim: Ikut sahaja.. Lagipun kesan radioaktif tu bukankah amat merbahaya?
Feeza Macho: Kita perlu tampilkan diri ke?
HantuHitam: Erm.. Korang rase betul ke ade kesan radioaktif sebegitu? Rasa macam ade orang nak sabotaj BCR je?
Lurim: baek kita buat medical check up.. Kuarantin pun tak salah.. Kita folo je..
Suffer8Zine: Mirul nak tampilkan diri?
Lurim: Yupp.. Jom Saperzink..
HantuHitam: Taknaklah aku..

^ @ ^

'Aku terhidu akan adanya mangsa berdekatan sini..' Fariq memulakan pencariannya.
"Kuasa.. Aku perlukan kuasa mutlak" Fariq tersenyum sinis.
'Kerro.. Aku tak faham dengan JT.. kenapa dengan dia?' Ridz mengajukan persoalannya kepada Mr.Kerro.
'Sejak akhir-akhir ni dia seakan nak bersendirian saja..' sambung Ridz.
'Ridz.. Biarlah.. Putus cinta kowt..' Mr.Kerro yakin kebakaran yang berlaku itu adalah punca kenapa JT selalu bersendirian.
Fariq bertembung dengan Kerro dan Ridz. Dia menjeling tajam ke arah mereka berdua. 
"Mereka tidak memiliki sebarang kuasa.. Namun kenapa aku terhidu akan kuasa di sini?" Fikir Fariq sendirian.
Fariq meneruskan pencariannya. Dia yakin sebentar lagi dia akan berpeluang mempelajari kuasa baru.

^ @ ^

'Kita tak boleh berdiam diri.. Apa kata kita ke pusat kuarantin?' Pujuk Julia kepada Che Wawa.
'Taknaklah.. Ko kan sedia maklum.. mereka akan menjalankan eksperimen ke atas kita nanti..' Ujar Che Wawa. Dia sebenarnya takut akan jarum suntikan.
'Apa kata kita jumpa teman-teman yang lain..?' Julia memberikan cadangan.
'Jumpa sape?' Balas Che wawa.
'JT.. AdamXis.. Lurim.. Paan?' Julia mengemukakan nama-nama yang dikenalinya di ruangan BCR.
'Baiklah.. Kita cari Kucenggedix.. rasanya dia tinggal dekat-dekat sini saja' Che wawa kembali yakin.
Dia pasti cadangan Julia itu berasas.
'Jom' Che Wawa menarik tangan Julia dengan kadar segera.
'Apa kata kau guna kuasa ko!' Che wawa memberikan cadangannya.
'Baeklah.. Naikke belakang aku!' Julia mengendong Che wawa di belakangnya.
Dia lantas memecut laju dengan kelajuan 100km/j..
Itu bukan tahap maksima kuasanya.

^ @ ^

'Apa nak jadi dengan aku ni?' Batu^Nisan meratapi nasebnya.
Hampir seluruh badannya sudah bertukar menjadi batu.
'Bagaimana aku hendak berdepan dengan dunia.. pandangan mereka yang sinis itu akan membunuhku..' Batu^Nisan mengeluh panjang. Baginya semua ujian ini diluar pemikirannya.
"Apekah aku tanggang?" Rintih hatinya.

^ @ ^

Ruangan BCR
Hanya tinggal beberapa Chatters berkomunikasi antara satu sama lain

HantuHitam: Ade orang ke x ni?
Kucenggedix: Ade.. Mana yang lain?
HantuHitam: Semua ke pusat kuarantin..
Kucenggedix: Kuarantin?
HantuHitam: yupp.. Ko tak ke sana ke kuceng?
AdamZico: mana semua orang ni?
AdamZico: Hi kuceng..
Kucenggedix: Entahlah..
HantuHitam: Korang rasa kita perlu ke pusat kuarantin tu ke x?
AdamZico: Kita kan x terkena pancaran radioaktif.. semua ini macam konspirasi ja..
HantuHItam: Aku pun agak macam tu jugak..
AdamZico: Apa kata kita berkumpul.. gather bersama yang lain-lain.. Ni serius!
Kucenggedix: Agreed!!
Kucenggedix: Check E-Mail memasing ya?
Fariq: Jangan lupakan saya..!

^ @ ^

'Cepatnya.!' Kucenggedix terkejut apabila melihat kedatangan Che wawa dan Julia.
'Kuceng.. We need your help!' Che Wawa memulakan bicaranya.
'Help? Pertolongan?' Kuceng terpinga-pinga.
'Ye la.. kami ada satu rahsia nak kongsi dengan awak..' Julia menyuarakan apa yang terbuku dihatinya.
'You must see this!' Che Wawa hilang secara tiba-tiba.
'Mana wawa?' Kucenggedix terkesima melihat keajaiban didepan matanya itu.
'Saya kat sini!' Che wawa menjelmakan dirinya.
'Korang terkena radioaktif tu ke?' Kucenggedix sedikit resah.
'Yupp.. Awak?' Julia mengajukan pertanyaan sebaik melihat reaksi Kucenggedix yang sedikit terperanjat.
'Korang sebaiknya pergi ke pusat kuarantin.. Ini bahaya!' Kucenggedix memberikan pendapatnya.
'Kami rasa.. Kami bukan akan dikuarantinkan sebaliknya akan dibedah siasat..' Che wawa terbayang bagaimana keadaan di dewan bedah.
'Begini.. kami akan mengadakan satu gathering.. Korang berdua ikut sekali..' Kucenggedix mengemukakan pendapatnya.
'Siapa lagi yang ada kat sana?' Soal Julia.
'Gathering?' Che wawa mencelah.
'AdamZico, Fariq dan HantuHitam..!' Kucenggedix mencapai cekak rambut hasil daripada kejuaraan 'Cheerleader peringkat sekolah-sekolah negeri Selangor yang disertainya tahun lepas.
'Let's go! Ianya mengambil masa sejam untuk ke sana..!' Kucenggedix mengambil kunci kereta Wolkswagen GT miliknya.
'Gentlemen.. Fasten your seat-belt!' kucenggedix menekan pedal minyak keretanya.
'Wallaaa!' Che wawa kagum dengan cara pemanduan Kucenggedix.
'Makcik bukan rempit.. Makcik Drift jer!' Kucenggedix mencelah.
 Mereka bertiga ketawa terbahak-bahak.

^ @ ^

'Mana semua orang ni AdamZico?' HantuHitam sedikit resah.
Dia yakin pertemuan rahsia ini akan disabotaj oleh pihak berkuasa.
"BCR Chatters dalam bahaya" Fikirnya.
'Kita tunggu lima minit lagi.. Kalau tak.. Kita bergerak ke pusat kuarantin.. ok?' AdamZico mengemukakan cadangannya.
'Maaf saya terlambat!' Fariq menguntumkan senyum sumbing. Dia yakin ada kuasa terpendam di hadapannya.
Dia terus menghidu sumber kuasa tersebut.
"AdamZico atau HantuHitam?" Dia perlu merancang sesuatu.
'Fariq.. Welcome!' HantuHitam berjabat tangan dengan kenalan BCR nya itu.
"Bukan dia ni!" Fariq segera menolak HantuHitam kesamping.
Reaksi spontan Fariq itu mengejutkan AdamZico.
'Fariq.. Kenapa dengan kau ni?' Soalnya.
 HantuHitam yang terbuang jauh itu lantas pengsan tak sedarkan diri.
'Kini hanya kita berdua.. Aku perlukan kuasa kau tu..!' Fariq ketawa kecil.
'Kuasa? Apa yang kau merepek ni?' AdamZico yakin Fariq tahu akan kuasa istimewanya itu.
AdamZico mengSCAN kediaman berkenaan. Peluang untuknya memboloskan diri dari Fariq amat kecil sekali.
Pelbagai paparan yang berupa cara dan kaedah melepaskan diri terpapar dihadapan matanya.
Dia yakin ada salah satu darinya akan berhasil.
Dia hanya perlu mencubanya.
'Kamu nak melarikan diri? Tiada jalan keluar lagi.. Serahkan kuasa yang ada pada saya!' Fariq terus memakukan matanya kepada AdamZico.
'Saya janji kamu tidak akan merasa sakit! Trust me!' Fariq melangkah menghampiri AdamZico.
'What?' Fariq terkejut dengan apa yang berlaku.
'More power approaching? I like that!' Fariq mengalihkan pandangannya ke arah pintu.
'Siapa yang berkelajuan tinggi itu?' Soalannya tidak dijawab.
Julia telah tampil untuk menyelamatkan AdamZico.
'Zico. Anda OK?' Julia melemparkan senyuman kepada lelaki yang baru sahaja diselamatkannya.
'OK!' AdamZico mengalihkan perhatiannya kepada Fariq.
'Fariq sedarlah.. Kuasa yang ada pada kita ini akan memudaratkan tubuh badan kita..!' Jelasnya.
'Itu tak penting.. Aku perlukan kuasa mutlak..!' Fariq melangkah ke arah mereka berdua.
'Cau Chin cau!' Julia segera menarik tangan AdamZico.
Mereka berdua meluru ke arah Wolkswagen GT milik kucenggedix.
'Satu Dua Tiga Empat!' Fariq yakin dia akan bertambah kuat jika memiliki kuasa mereka berempat itu dengan serentak.
Dia terlihat akan motorsikal berkuasa besar milik HantuHitam.
Dia akan memburu mereka berempat sehingga ke lubang cacing pun.

^ @ ^

'Hanya ada satu tempat saja!' Ujar AdamZico.
'Pusat kuarantin?' Kucenggedix yakin itulah destinasi paling selamat.
Mereka belum sedar, jika Fariq dibawa ke tempat yang dipenuhi oleh bloggers yang terkena pancaran radioaktif, kuasanya akan dapat dipertingkatkan lagi.
'Moh ke sana!' Ujar Che wawa.

^ @ ^

Pusat Kuarantin.
'Semuanya sudah hampir 200 bloggers..!' Professor QQ yakin jumlah itu cukup besar malah akan bertambah hingga ke 300 bloggers hingga pukul 12 malam ini.
"Mereka semua akan disembur dengan sejenis ubat.. Jika tidak berjaya.. Mereka semua akan dibunuh secara beramai-ramai.." Professor QQ terpaksa mengambil langkah berhati-hati. Dia tidak mahu spesis manusia akan berubah dan dikuasai mutan hasil dari sinaran radioaktif yang terbebas di BCR..

'Kita dah sampai.. harap dapat bertemu dengan yang lain-lain di sini!' Lurim meninjau akan sekitar kawasan jika dia terlihat kelibat teman-teman BCR yang lain.
'Mirul.. Jom masuk!' Feeza Macho membelakangi Lurim.

Wolkwagen GT itu diberhentikan.
'Kita sudah sampai!' Kucenggedix lantas keluar dan berkejar untuk memasuki Pusat Kuarantin.
'Mirul!' sapanya.
Julia, Che wawa dan Adamzico hanya mengikut dari belakang.
'Kalian dah sampai.. Alhamdulillah!' Lurim berjabat tangan dengan AdamZico.
'Mana yang lain?' Soal AdamZico.
'Semua dah masuk ke dalam! Moh kita..' Lurim mengajak mereka semua masuk.

'Tunggu!' Fariq muncul dari belakang.
'Jangan lupa aku ni.. Mirul!' Fariq melangkah mendekati mereka.
'Mirul.. Jom.. Jangan percayakan Fariq.. Dia hanya berkehendakkan kuasa yang ada pada kita..!' AdamZico menyatakan kepada Lurim berkenaan niat jahat Fariq.
'Kuasa apa?' Mirul tertanya-tanya.
'Kita masuk dulu!' Kucenggedix menasihatkan agar mereka segera masuk ke dalam.
'Kemana pun kalian pergi.. Kalian akan berdepan dengan aku!' Fariq memulakan langkahnya.
Dia yakin akan dapat menguasai Mirul dengan mudahnya.
'Mirul!!!!' Julia menjerit melihat Lurim sudah menjadi tawanan Fariq.
'Fariq.. Apa ni?' Lurim kaget dengan apa yang berlaku.
'Maafkan aku Mirul.. Aku perlukan kuasa mutlak! Apa? kau tidak memiliki sebarang kuasa?' Fariq kecewa.
Dia melemparkan Mirul ke tepi.
Mirul terpelanting agak jauh hingga merempuh kereta Wolkswagen GT milik Kucenggedix.
'Mirul.. Tidak!!!' Kucenggedix menutup mukanya dengan dua belah telapak tangannya.
'Hari ini kamu akan berdepan dengan ajal.. Akulah maut korang semua..!' Fariq membuka langkahnya. Dia akan mendapatkan kuasa mutlak yang di idam-idamkannya.

p/s: Manusia akan berubah kerana Kekuasaan..
Kerana kekuasaan, manusia akan hilang pertimbangan rasional dan persaudaraan..
Apakah yang akan terjadi kelak?

To be Continued..

18 Komentar:

[kurakura] said...

menarik siot . hee . :)

adamzico said...

(kurakura) : tenkiu.. wink!

Fariq said...

wey.. mane kau tau aku kerawa sinis ha.. wakakaka..

ni nak ckp aku giler kuasa la ni kan.. hahaha... aku perlukan kuasa mutlak... kahkahkah

latest -
-Bila Pandangan Orang Disalah Ertikan

[kurakura] said...

radioactive plak tuh . huhu . mmg gile BCR dah sume2 ni . huhu .

adamzico said...

Fariq: erm.. tgh ketawa sinis ke? hehe.. apapun sowie sbb bagik watak jahat utk Fariq.. lalala..

adamzico said...

(kurakua): radioaktif kat BCR.. hehe! Layaaan!

lurim said...

wah farid telah menyedut kuasa ku... haha lemah r eden mcm ni.. heheh nice!

Jejaka Terhangat said...

mak aih..panjangnye..pastu sume watak chatters BCR ada kat situ plak tu..rajin btol adamzico..haha..

apisv2 said...

best cite;D

adamzico said...

lurim: nantikan kebangkitan Mirul.. ke Mirul fengsan terus saat merempuh keta kucenggedix tu.. cam HantuHitam nye watak..

adamzico said...

JT: i'm so sorry masukkan anda dlm cite ni.. apepun jgn terbako ye.. eden takutttt!

adamzico said...

apisv2: erm.. teruskan melekat kt sini ya? wink2!

Mr.Kerro said...

apa kuasa aku Adam?..hehehe

xhilmi said...

aku x fhm wei

adamzico said...

Mr.Kerro: kuasa? erm nantikan babak seterusnya k?

adamzico said...

xhilmi: xfaham? kena bace start dr mula kowt.. ni kan part 2..

cik Ladies said...

nasib baik la CL yang skmo chat tu tak terkena kesan radioaktif niey.kalau tak... bunuh org je la..bab skmo duk main emoticon bunuh tu :p

adamzico said...

wakaka.. maybe sbb tu eden xsebarkan radioaktif kepada CL.. kalu x.. nahaslah semua kena tembak @ bunuh.. kan!

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!