Monday, 21 February 2011

BCR Headlines: Bloggers dijumpai melilau tanpa tujuan..

Salam..

Kasihan..
Ini memang benar-benar kasihan..

Seorang lelaki ditemui..
Melilau..
Di serata lorong..
Tanpa arah tujuan..

Bila ditanya..
Ini jawapannya..

Dialog:
Eden: Tujuan apa kemari?
Lelaki: Saya sesat..
Eden: Sesat?
Lelaki: Ya. Tanpa arah tujuan..
Eden: Kenapa jadi begitu..?
Lelaki: Saya dalam dilema..
Eden: Dilema..?
Lelaki: Ya. Sampai sekarang saya belum berumahtangga..
Eden: Kenapa..?
Lelaki: Tak ada CALON..
Eden: Tak kan kot..!
Lelaki: Ya la. Aku tengah runsing ni.. Jangan Kacau!!
Eden: Baiklah. Kongsilah dengan saya..
Lelaki: Begini.. Family mahu memperkenalkan saya dengan seseorang..
Eden: Baguslah..
Lelaki: Saya berbelah bahagi..
Eden: Kenapa pula? Tak salah nak kenal kan?
Lelaki: Semua kawan saya ada mata air.. Tak kan saya nak family tentukan calon untuk saya..
Eden: Ko nak kahwin ke tak nak? Kalu cam tu.. suruh kawan-kawan ko cari calon untuk ko..
Lelaki: Erk!

Sejak dari itu..
EDEN tertanya-tanya pada diri sendiri..
Apakah BAIK buruk berkahwin dengan pilihan sendiri..
Apakah baik BURUK berkahwin dengan pilihan family..
Lemparkan komentar ANDA kat sini..
Kongsilah dengan EDEN..
Sebab LELAKI yang melilau itu EDEN sebenarnya..
Wakaka..!
Ni la LELAKI berkenaan..
Blogger + BCR Chatter..

9 Komentar:

Mr.Kerro said...

melilau bleh jumpa byk bnde..crik pglaman..hehehe

adamzico said...

Mr.Kerro: ye ke.. tp rasanya dah penat nk bercintan cintun.. pilihan keluarga pun xsalah kan? wink!

C I K . F Y Z A said...

plih lah apa yg terbaek..

adamzico said...

Cik Fyza: apa yg terbaek tu.. please interprete sket.. wink!

C I K . F Y Z A said...

ketentuan ALLAH kadang-kdang tak terjangkau dek akal.. tak salah kalau mencuba.. siapa tahu pilih ibu bapa yang terbaik.. kadang-kadang cinta lepas kawin ni lagi seronok :)

adamzico said...

cik.fyza: erm.. setuju.. sebab sejak dari peristiwa tu cam sedikit phobia untuk jatuh cinta.. wink!

C I K . F Y Z A said...

pengalaman mematangkan usia :)

Misz Nadea said...

hehehe,,,, mcm tu ea..

adamzico said...

cik fyza: erm.. jom carik pengelaman..

Misz Nadea: mcm tu la situasinya..

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!