Thursday, 10 March 2011

Nasi Lemak SATU tak mahu SAMBAL ya..!

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum W.B.T..

'Nampaknya SAYA sorang sahaja Chekgu..!' 
Hari INI.. Boss ade meeting kat Putrajaya..
Yang lain-lain pun ikut sekali..
Sebab mereka membawa MISI masing-masing..
Tinggallah SAYA dengan rakan bernama A (Bukan nama sebenar)
Wakaka..
Masalahnya hari INI ada Perhimpunan Puspanita..
Maka si A akan JOIN sekali sebab dia wanita..
SO..
Yang tinggal kat OPIS ialah SAYA seorang..

Hari INI seperti biasa..
Catwalk ke GERAI makcik di hadapan jalan..
Berdekatan dengan OPIS..
Beli NASI LEMAK..
Tak jemu-jemu lak bersarapan NASI LEMAK..
Tapi bukan NASI LEMAK biasa..
NASI LEMAK berlaukkan sardin..
Tanpa SAMBAL..

Untuk pengetahuan SEMUA..
Perut SAYA cukup sensitip..
Pedas sikit pun mula la terasa tak senang nak duduk..
SO.. Bagi mengelakkan situasi sebegitu..
Saya cuba elakkan Sambal..
Sama ada kurangkan atau tidak letak sambal..
SO..
Bagi yang GEMAR sambal..
SAYA bukan geng anda.. 
Wakaka..
 
SAH.. Ini bukan NASI LEMAK saya..
(Ehsan dari Uncle Google)

p/s: Jemput makan SEMUA..
Perut dah mula kasik AMARAN ni..
Lapar la pulak..
Bismillah..

26 Komentar:

apezs shah said...

salam

bgus long. jgn mkn klu xok.

-aNyLzA- said...

sodapnye...bru je santap 2 minit lalu...sama cam pic tu...curi yek...hehehe

adamzico said...

apezs: yupp.. perot xmeragam.. yeay!

adamzico said...

aNyLza: ye ke? same gambo ke? alamaks.. tapi saya mmg makan nasi lemak ikan sardin ari ni.. lalala

C I K . F Y Z A said...

mcm tau2 je tgh saki perut.. sob..sob..

aQmam JaFFar said...

ni yang tetibe rase nak makan ni

Ana admi said...

ohh gosh my pebret nasi lemak..;P

Siti Safiyyah said...

eh samelah. ss pon tak tahan makanan yg pedas sangat. maybe sebab lidah cina kot. erk ade ke? ;p


psstt : Perlu ke blogwalking sekarang?

Peqaxlol ;DD said...

hahaaha, sy pon xmnt sambal. :)

bunga said...

sambal la best..hehe..

adamzico said...

cik fyza: hehe.. kebetulan sangat kan.. apapun mmg kalau mam sambal seawal pagi cam nak ke tandas je la satu hari.. huhu

adamzico said...

aqmam Jaafar: keh g mamam.. wink!

adamzico said...

Ana Admi: feveret? erm suka bersambal ke x?

adamzico said...

sitisafiyyah: ade ke istilah lidah cina tu? Apapun mmg xleh mkn pedas2.. huhu..

adamzico said...

peqaxlol: same la kita.. lalala

adamzico said...

bunga: BEST bagi yg gemarkannya.. huhu..

pak long said...

salam..
sedapnya nasik lemak tu....

Mohamad Farhan Bin Shamsuri said...

aku xleh makan pedas langsung.hahahaha

adamzico said...

pak Long: wsalam.. sedap kan.. Dah sarapan ke Pak Long?

miSsh chiOrikA said...

woww !!
sedapnyee .

adamzico said...

An : Hahaha.. Sama la.. wink!

adamzico said...

Missh Chiorika : Dah bekfes ke lum???

zubect said...

x syok la takleh mkn smbl,he8

adamzico said...

Zubect: boleh makan.. tp nnt kang saket perot je kejanya.. huhu

padin said...

ahah pagi2 aku memang suka juga makan nasi lemak, kalau tak pon roti canai.. tp sambal, kalau manis memang aku tak makan dah esok dan seterusnya

adamzico said...

Padin : La macam tu pulak.. Kenapa Sambal manis xleh ek?

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!