Tuesday, 22 February 2011

Lintasan pada HATI..

Ilham selepas SOLAT asar..
Eden rasa Eden perlu kongsi sama kalian..

Apakah kedudukan kedua kaki kalian semasa berdiri..
Ketika bersolat..
Kalau kalian jawab tentulah mengadap KIBLAT..
Eden akan |Backhand|..
Sebab memang kita mengadap KIBLAT waktu menunaikan SOLAT.. kan!

Maksud eden jarak antara kedua kaki kalian..
Tanpa membuatkan otak kalian KUSUT..
Dan otak eden pun cam sarang tempua..
Eden khabarkan lah.. Senang sikit..
Jarak kedua kaki yang sepatutnya ialah sebesar penumbuk..
Ianya paling praktikal..
Eden dapat input ni..
Dari salah seorang rakan eden..
Rakan Surau..

Mungkin jarak berkenaan dapat menjimatkan ruang..
Dan dapat merapatkan SAF (jika berjemaah)..
Bila SAF lurus dan rapat..
Maka SYAITAN tak dapat nak ganggu..
Ada rasionalnya.. kan!

Bercerita mengenai lintasan pada HATI..
Sewaktu mengangkat TAKBIR yang pertama..
Kita disuruh agar selarikan niat dengan lintasan pada HATI..
Ianya adalah di antara Allahu Akbar..
Iaitu antara perkataan 'hu' dengan 'ak' pada Allahu Akbar..
Itulah masa paling sesuai untuk melakukan lintasan pada HATI..
Ianya bagaikan niat..
Seringkasnya perlu ADA..
nama SOLAT dan berapa rakaatnya..
Contoh:  solat ASAR empat rakaat..
Ini juga INFO dari Rakan Surau eden..

p/s: Banyak sungguh ILMUnya..
Eden nak jadik seperti rakan eden itu..
Mari kita sama-sama mengenali FITRAH kejadian kita yuk!

2 Komentar:

Nor said...

lama xbc blog, bz exam~ huhuhu

lps ni, sblm solat, tiap org letakkan penumbuk antra kaki~ pnya nak bg tepat dan jitu~ ukur btol2!~ hahhaha

adamzico said...

Nor a.k.a Ida: erm.. pastikan TEPAT ye?

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!