Friday 25 February 2011

Tangis Kasmaran ~ Bab Enam ~ Plot Dua


        ‘Soraya.. Meet me at my office.. Within ten minutes..’Tuan pengerusi mengarahkan tetamunya itu untuk bertemunya di ruang pejabatnya. Soraya melemparkan senyuman manis kepada lelaki itu.

          Soraya menjeling ke arah Sayuthi. Nampaknya usaha mereka membuahkan hasil. Apakah yang ingin dibincangkan oleh Tuan pengerusi? Sayuthi dan Redzuan mendekati gadis itu. Redzuan bersalaman dengan gadis yang cukup manis itu. Dia tidak pernah bersua muka dengan gadis itu sebelum ini. Dia tidak menyangka gadis itu berjaya membuatkan ayahnya menerima usul yang sebenarnya hasil dari idea Sayuthi.

          ‘Waldian..’ Aimar menyapa gadis dihadapannya. ‘Jom makan.. saya lapar la..’Aimar cuba mencuri perhatian Waldian yang sibuk mengadap komputer ribanya.

          ‘Quick.. Just have few minutes..’Waldian mengorak langkah ke arah pintu ruang pejabatnya. Aimar hanya melihat reaksi gadis itu. ‘come on..’Waldian terus berjalan tanpa menghiraukan lelaki yang terus melemparkan pandangan kepadanya.

          ‘Waldian.. Is there something.. Kamu macam cuba mengelak dari saya..’Aimar memberikan pandangannya. ‘Tak ada la.. Saya Cuma sibuk saja..’ Ujarnya bagi melindung lintasan niat di hatinya.

          ‘Kalau sibuk.. tak apa la.. Saya boleh makan seorang diri..’Aimar berjalan melepasi Waldian.

          Waldian tersentak. Dia tidak menyangka Aimar akan membicarakan sesuatu seperti itu. Waldian mempercepatkan langkahnya. Tangannya menarik pantas lengan Aimar.

          Aimar berpusing dan mereka saling berpandangan. Nafas waldian seakan terhenti. Matanya melihat ke dalam mata lelaki itu.

          ‘Excuse me..’ Waldian cuba berpaling namun kedua tangannya itu digenggam erat. ‘See in my eyes.. I’m not lying bout my feeling for you.. Entah kenapa saya senang berada di sisi kamu.. Waldian..’Aimar meluahkan apa yang terbuku di hatinya.

          Waldian tertunduk. Airmata mulai mengalir panas. Melihat akan reaksi Waldian, Aimar melepaskan genggaman tangannya. Waldian lantas memeluk lelaki itu.

          Hari ini keegoan yang telah lama bersarang dalam dirinya telah mencair. Dia tidak lagi mengingati akan pendiriannya untuk terus mencintai lelaki bernama Hatta. Apakah dia akan mula memberikan hatinya kepada seorang lelaki bernama Aimar?

          ‘Saya senang dengan kamu namun apakah saya akan selalu tenang sebegini?’Persoalan itu sengaja dibisikkan ke telinga Aimar. Tersentak Aimar mendengarnya.

          Tanpa Aimar sedari, dia telah merangkul Waldian. Apakah ini dinamakan cinta? Aimar mahupun Waldian sendiri tidak tahu apakah perasaan yang terlahir dalam pelukan itu.

          ‘Jom saya lapar ni..’Aimar berseloroh. Dia memalingkan badannya dan bergerak menuju ke arah keretanya. Kali ini mereka berjalan berpegangan tangan. Waldian terus memakukan pandangannya ke arah Aimar.

          “Hati.. Apakah benar ini keputusan yang harus aku ambil? Apakah dia lelaki yang sama layaknya bertakhta di hatiku selain Hatta? Di manakah Hatta.. Jika dia terlambat.. Maka akan aku serahkan hati ini kepada Aimar..”Bisik Waldian sendirian.

         ‘Hey.. Mengelamun lagik? Siapa yang kamu fikirkan?’Aimar mengejutkan Waldian dari anganannya. ‘Tak ada siapalah.. Just thought of someone..’Waldian menguntumkan senyuman manis kepada Aimar. ‘Siapakah gerangan orang itu? Saya?’ Aimar terus menunggu jawapan dari Waldian. ‘Entah..’Ringkas sekali jawapan Waldian itu.

          Mereka berdua menjamu selera. Kemesraan telah lahir di antara mereka berdua. Apakah perhubungan ini akan terus kekal atau kehadiran seseorang akan mengubah arah perhubungan ini?

0 Komentar:

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!