Friday, 25 February 2011

Qharin..


Qharin..
Apakah apekah Qharin itu..?
Jin..?
Syaitan..?
Manusia..?
Malaikat..?
Haiwan..?
Sudah semestinya Qharin itu ialah makhluk Allah S.W.T..

Qharin..
Dalam pengertian Eden ialah..
Makhluk Allah yuang dijadikan |Sebijik| macam Manusia..
Malah..
Setiap Manusia memiliki Qharin..
Qharin bukannya Khadam..
Qharin bukannya Saka..
Qharin ialah |Photostat| Manusia..

Begini..
Allah menciptakan Manusia dalam tiga bentuk..
Kira |Komputer| cuma ada DUA copy..
Iaitu HardCopy dan SoftCopy..
Tapi Manusia punya TIGA..
Softcopy ialah ROH..
HardCopy ialah Jasad..
Ditambah SATU lagik yang dikira cam |Photostat|
Iaitu Qharin..

Rupa paras Qharin ialah sebijik rupa paras Manusia..
Contohnya : AdamZico yang kalian sudah sedia maklum akan rupa parasnya..
Qharin AdamZico pun sebijik cam AdamZico jugak..
Kira cam |Photostat Kaler| bukan |Photostat HitamPutih|

Baginda Rasulullah S.A.W yang bersifat Maksum juga punyai Qharin..
Malah Baginda Junjungan Besar telah mengISLAMkan Qharinnya..
Makanya..
Kita sebagai Manusia Biasa yang tiada Maksumnya..
Juga boleh mengISLAMkan Qharin kita..
Namun apakah terdaya untuk kita melihatnya..?
Melihat wajah sendirik bagai melihat ke dalam cermin..
Apakah terdaya untuk berkata-kata selepas menatap wajahnya..?

Qharin ialah spesis Jin..
Malah sesetengah orang-orang LAMA menyatakan..
Qharin itu ialah teman sewaktu kita masih BAYI..
Masih belum bersuara..
Masih belum nampak DUNIA sepertimana hari ini..
Pernah tak kalian terfikir..
Kenapa IBU kalian pernah mengatakan kepada anda..
"Tengok adik (refer kepada bayi) sedang bermain dengan KAKAKnya.."
Siapakah KAKAKnya itu..?
Ada juga mengatakan bahawa Qharin itu kembar Manusia..
Namun semasa lahir.. Qharin memang tak dapat dilihat dengan mata kasar..
KAKAK yang dimaksudkan ialah Qharin tersebut..

p/s: Adakah adekah kalian sedikit sebanyak faham akan Qharin..?
Jika YA.. 
Alhamdulillah..

SATU yang ingin Eden tekankan di SINI..
Perkongsian Ilmiah ini bukan untuk menakut-nakutkan kalian..
Kalian seharusnya SEDAR akan kewujudan Qharin yang sentiasa berdampingan dengan kita..
Kadangkala Qharin akan membantu kita saat kita berdepan dengan bahaya..
Melalui bisikan halus yang kita sentiasa dengar..
kadangkala Qharin akan menguji sejauh mana kekuatan kita..
Dengan menyuruh |makhluk lain| untuk menakut-nakutkan kita..
Walau siapapun Qharin..
Walau apapun dugaan..
Walau apapun makhluk yang datang dengan perutusan |Kesesatan|
Ingatlah..
Allah jadikan kita sebagai KhalifahNya dimuka bumi.. Kedudukan kita adalah paling Tinggi..
Maka.. Jika merasa takut.. Ingatlah pada Allah..
Kembalilah kepada Allah..
Ingat..!
Kita punya senjata yang HEBAT iaitu DOA..
Gunakan seBAIK mungkin..
InsyaAllah..
Akan terlindung dari segala mara bahaya..
Amin!

Yang BAIK datang dari Allah..
Yang BURUK itu kelemahan Eden sendirik..
Semoga faham apa yang cuba eden sampaikan iaitu berkaitan Qharin..!
Wink!

7 Komentar:

Siti Safiyyah said...

bila bace ni teringat salah satu subjek masa blaja stam dulu..subjek tauhid..blaja pasal mende ni gak..btw, nice sharing la zico.. :)

Mohamad Farhan Bin Shamsuri said...

salam...subhanallah ya syeikh,,tinggi ilmu anta...hehe..aku ada belajar gak pasal qarin nie..dia ada disebutkan dalam Kitabul Kabair..semua qarin manusia adalah kafir,kecuali Baginda SAW..kadang2,lau ada org mati,pastu ada org lain nampak macam bayangan dia lagi,duk jalan kat mana2,qarin la tu..hehe...

adamzico said...

SitiSafiyyah: Subjek STAM? Erm.. Bagusnya SitiSafiyyah ni.. Alhamdulillah!

Mohamad Farhan Bin Shamsuri: ILMU untuk dikongsikan.. Yang BAIK jadikan teladan.. Yang BURUK jadikan sempadan.. Anta apa kurangnya.. salam ya Syeikh!!

Zaiya said...

thanks sharing..
cerita ni menarik..
cuba kembangkan sikit.
nak baca banyak. keh keh keh

adamzico said...

Zaiya: Kembangkan cerita..? Ade sesetengah tu malaih nk bace pepanjang sgt.. Xpe.. Eden torai ye?

With Julia said...

Sharing is caring....Qharin...nice entry...baru eden tawu....mekasih adam :)

adamzico said...

With Julia: Erm.. Alhamdulillah.. Wink!

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!