Thursday, 24 February 2011

BCR Headline: One BCR One LOVE

Salam..


'Tidak!!!' Jerit CL.
Menidakkan segalanya.
CG yang berada tidak jauh tergamam.
'Ape hal CL?' Sapa CG.
'Aku mimpi KATAK!' Balas CL sambil membetulkan duduknya.
'Mimpi KATAK?? Kelako! Boleh karang dalam Blog ni.. Lagipun aku ketandusan IDEA..' 
CG tersenyum sendirian.
'CG.. Berani ko.. Aku dedahkan pasal rahsia ko tu nanti..' CL mengukir senyum sinis.
Terbeliak mata CG mendegarnya.
'Rahsia apa?' Dahi CG mula terbutir peluh jantan.
'Ko dah lupa? Ko kan penah curi |Choki| berperisa Petai milik Fyza kan? Baek ngaku!' 
CL yakin dengan apa yang dilihatnya tempoh hari.
'Ko nie..' CG menarik nafas lega. kalau kerana |Choki| tersebut..
Dia akan terselamat sebab dia terbayangkan peristiwa sebelah petang tadik.
''Kalau CL tau..Nahas aku..!'' Bisik hatinya.
Hati CG berbunga kekwa.
Mindanya terus melekat ke saat tersebut.

~@~

'Yess!' SS menjerit sakan.
'Result sudah keluar!' Sambungnya.
Elyna tergamam.
'Result dah keluar? Ketepi.. Aku pulak nak semak!'
Elyna menolah SS kesamping.
Baginya |Result| tersebut merupakan satu-satunya harapan untuk bertemu dengan JT.
'Elyna..!' SS memperbetulkan simpuhnya. 
Mukanya terukir senyum. 
Keputusan tersebut diluar jangkaannya.
'Kerro.. Bagaimana |Result| Kerro agaknya' SS terbayangkan teman studynya itu.
'What? I cant Believe It.. Straight A's?' Elyna terlopong.
Impiannya untuk bertemu dengan JT di kota raya Melbourne akan menjadi kenyataan.
'SS.. I can go to Melbourne..!'
 Dua gadis itu berpelukan.
masing-masing akan melakar kejayaan yang tersendiri.

~@~

'Kerro.. Kenapa ni?' Soal Paan.
'Paan.. Aku gagal satu subjek..' Ujar Kerro lemah.
'Gagal? maksud ko kandas?' Paan menyoal lagi.
'Ye.. jangan lah berbahasa melayu dengan aku.. I feel like stupid when i talk in Malays..!' 
Kerro sedikit bengang kerana subjek yang kandas itu ialah Bahasa Melayu.
'Take deep breath.. ce cite kat aku nie..' Paan cuba menenangkan keadaan.
Paan, ialah jiran merangkap junior Kerro.
Kemana sahaja Kerro berada, pasti akan ada kelibat Paan
Kecuali di tempat2 yang memerlukan privasi.. 
'Aku gagal. Fullstop!' Kerro bagai mahu menghantuk kepalanya ke dinding.
'Bagaimana ya |Result| SS?' Bisiknya perlahan.
Fikirannya kusut bak sarang tempua.

~@~

Dalam ruangan BCR mereka berENAM bertemu..
masing-masing punya cerita untuk dikongsikan.

CL: Hi Elyna.
Elyna: Hi. CL..!!! I'm going to Melbourne. Ko jaga BCR ni bebaik ye lepas ketiadaan aku.
CL: Melbourne? Wow!
Paan: CL.. Nape ade picture KATAK kat Blog ko?
CL: What? Katak..?
CG: Hehe.. Katak cam mimpi ko..!
CL: CG..! Wachaa!
CG: Ops!
SS: Ade nampak Kerro x?
CL: Tak.
Elyna: Tak.
CG: Hi SS.. CG kan ado..
SS: Hi CG.. Ade sapa-sapa nampak Kerro x?
Paan: Hi SS.. Ko dah tau?
SS: Paan.. Mana Kerro.. Tau apa?
Paan: Kerro tengah wat N3 baru..
SS: Paan.. leh x bgtaw Kerro.. SS cari dia!
Paan: Roger..
Fyza: Hi CL..
CL: Fyza.. What a coincidence.. Nak tau x?
CG: Fyza.. aku curik |Choki| ari tu..
Fyza: CG.. xpe Fyza dah agak dah pown.. Sape lagi yg ado kat situ..
CG: Fuuuh! (Terselamat..!)
CL: Ngaku pown.. Hehe..
Kerro: SS.. Boleh x kita private chat? Ade YM?
SS: Kerro.. Camne?
JT: Dah bace n3 picisan Jejaka Terhangat..?
Elyna: JT.. I'm going to Melbourne..
JT: Great to hear that..

~@~

JT serba salah sebenarnya.
Dia yang mula menyukai Nadea terpaksa memikirkan cara terbaek untuk menyatakan hal yang sebenarnya..
'Cam mana nie? Udara.. I need AIR..' JT menjerit sendirian.
'Ko ape hal..' Ridz mencelah.
'Aku tengah bikin n3 ni.. Kaco betullah..' Ridz menumpukan perhatiannya kepada Lappy miliknya.
'Mati la cam ni..' JT duduk disebelah roommate sekuliahnya. 
'Mati? Sesak nafas? Ko ade lelah ke?' Ridz mengalihkan perhatiannya,
"Tolong kate ade.. Please" Bisik hati Ridz. Dia bakal mendedahkan hal tersebut kepada dunia luar khususnya ruangan BCR.
'Elyna nak datang sini..!' Jt menerangkan keadaan sebenar.
'Gilo la ko ni? Ko nak bawa balik pompuan ke?' JT terus mengetuk kepala Ridz.
'Elyna akan sambung belaja kat sini lah!' JT semakin gelisah.
'Hehe.. bagus lah.. Bila?' Ridz masih belum sedar akan keresahan JT.
'Ko fokus pada lappy lah.. tak faham betul!' JT keluar dari bilik tersebut.

~@~

Pelbagai ragam manusia..
Tiap-tiap satu punya cerita tersendiri..
Ni hanyalah sebilangan sahaja..
mesti pun bukan kisah sebenar..
Ianya tetap mengisahkan tentang pentas kehidupan manusia..
BCR ialah salah satu pementasannya..
mestipun bukan |Teater|..
ianya bertambah menarik dengan adanya pelbagai ragam manusia..
Marilah kita bersatu hati dalam BCR..
No heart Feeling..
Nasihat menasihati SATU amalan mulia.. kan!

AdamZico: Let get back to BCR..
p/s: BCR dah jadi satu KEMESTIAN..
Ketagihan dah berlalu.. 
KINI..
One BCR One LOVE..

wink!

10 Komentar:

sharina elisa said...

hahaha .. pening kepala aku bce
adess ..

Mohamad Farhan Bin Shamsuri said...

pergh..terbaik r zico !!!! :) tapi aku jadi jiran kerro je ??? :(

cik Ladies said...

amboi,ape la rahsia yang CG rahsiakan tu..?amek Zico CL ke? haha :p

Kenapa JT resah dgt tuh!terus terang je la..kah3 ..

the best la zico :bagus

Siti Safiyyah said...

sian JT tersepit antara elyna dengan nadea..;p

adamzico said...

sharina elisa: pening.. maaf.. sbb memeningkan kepale anda..!

Mohamad Farhan Bin Shamsuri: hehe.. terlintas secara tiba-tiba.. jgn mare ya?

Cik Ladies: Ye x ye lak.. Rahsia CG tu masih tak diceritakan..

SitiSafiyyah: Hehe.. wink!

BaTu^NiSaN said...

watak wa takda ka? huhuhu...

BaTu^NiSaN said...

watak wa takda ka? huhuhu

Mr.Kerro said...

i loike adam!..hahaha..best2..ak dgn SS ada skandal ke?..hehe..buat la smbungan..heheh

Fariq said...

terbaik la zico... ayat jt tu pasal picisan tetap tak tinggal.. wakakaka. i like.. :p

latest -
-Apa Kata Mereka Tentang Blog Lucah

adamzico said...

Batu^Nisan: DUA kali komen tu.. Betul2 nak watak ye? wink!

Mr. Kerro: Ye ke? Sambungan..? Tgu SPONSOR kasik bajet tambahan.. xapprove agik.. wink!

Fariq: Picisan tu kan tagline JT.. hehe.. Dah bace ur n3 n siap komen..!

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!