Friday 4 March 2011

Perkara yang SAYA ingin sangat lakukan..

Perkara yang SAYA ingin sangat lakukan..
1) Baca 'Bismillah' 100 kali sebelum keluar rumah
2) Zikir 'La Ilaha Illallah' 100 kali selepas Solat
3) Baca Al-Quran sekali sehari (Kalau boleh satu Juzuk sehari)
4) Menghadiri ceramah-ceramah Agama
5) Membeli lebih banyak buku-buku Agama
6) Dirikan Solat sunat (Misalnya Solat Tahajud atau Dhuha)
7) Memuhasabahkan diri (Setiap kali leka)

Setiap hari SAYA menghitung kesalahan diri..
Makin TAKUT jadinya..
SAYA benar-benar JAHIL..
SAYA benar-benar ALPA..
Namun kasih sayangMu sentiasa kembalikan SAYA ke jalan yang TERANG..
Dan SAYA kembali leka..
Hanyut dalam pementasan dunia..
Engkau pimpin SAYA kembali ke landasan yang BENAR semula..
Ya Rabbi.. Kasih sayangMu meruntun SAYA kembali setiap kali SAYA tersasar jauh..



Edcoustic: Berubah

Berubahkah aku hanya bila ada sesuatu
Terus aku pulang pada sikap sebelum kuberubah

Hanya sekedar sesuatu tak berapa lamapun itu
Jarang kuterendap dalam sikap dimana kuberubah

Tuhan aku hanya manusia
Mudah berubah lagi dalam sekejap

Tuhan aku ingin berubah
Dan kubertahan dalam perubahanku

p/s:  Ya Rabbi.. Jadikan kembalinya kami ke sisiMu..
Sebagai hamba-hambaMu yang beriman dan bertaqwa..
Amin Ya Rabbal Alamin!!!

  • Berubah


    Berubahkah aku hanya bila ada sesuatu
    Terus aku pulang pada sikap sebelum kuberubah
    Hanya sekedar sesuatu tak berapa lamapun itu
    Jarang kuterendap dalam sikap dimana kuberubah

    Reff :
    Tuhan aku hanya manusia
    Mudah berubah lagi dalam sekejap
    Tuhan aku ingin berubah
    Dan kubertahan dalam perubahanku
Berubahkah aku hanya bila ada sesuatu
Terus aku pulang pada sikap sebelum kuberubah
Hanya sekedar sesuatu tak berapa lamapun itu
Jarang kuterendap dalam sikap dimana kuberubah

Reff :
Tuhan aku hanya manusia
Mudah berubah lagi dalam sekejap
Tuhan aku ingin berubah
Dan kubertahan dalam perubahanku

4 Komentar:

Unknown said...

thank u adamzico sbb share.. mari kita sama2 amalkan mende2 baik nie..

adamzico said...

Encik Blogger: erm.. saya harap sangat leh lakukan perkara2 cam di atas tu.. bukan apa.. lama sangat dah Jahil pada Diri..! Huhu

fieha said...

sama2 kita bersoa supaya istiqamah dalam beribadah..Insya Allah..Allh sentiasa ada.. ^^

adamzico said...

Fieha: yupp.. sama2 lah kita beristiqamah ke jalanNya..

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!