Wednesday 9 November 2011

Goldish & Brown versus White & Maroon..!

Assalamualaikum..
Bismillah..
Apa kaitannya tajuk dengan isi aku hari nie..?


Meh citer sal | White & Maroon | tu dulu..
White & Maroon tu adalah tema sebelah pengantin perempuan..
Tema yang dipilih oleh bakal mak mertua aku..
Entah apakah inspirasi dari dua kaler ni..
Asalnya aku nak White & Green..
Simboliknya kaler yang aku nak nie ialah..
Ianya melambangkan satu permulaan..
Permulaan dalam menempuh gerbang perkahwinan..
Tapi dah kena cantas awal-awal oleh mak mertua aku yang minat kaler maroon..
Katanya kaler itu sesuai dengan warna kulit anak gadisnya..
Adakah warna itu sesuai dengan warna kulit aku..?
Aku terima dengan ikhlas sebab yang namanya ketentuan itu diluar batasan kudrat manusia..
Mungkin White & Maroon ini bisa menonjolkan kelainan untuk kami berdua..
Yakni pasangan mempelai..
Ngee..


Sekarang masuk pula kepada pilihan Goldish & Brown..
Sebenarnya dalam perancangan..
Aku mahukan warna pastel untuk brown..
Malangnya setelah perbincangan dengan kedua ibu bapa aku..
Kami yakin warna Goldish sedikit menaikkan seri pengantin..
Maybe..
Ngee..


Pernah jugak aku terfikir untuk memilih warna Ungu atau Biru sebagai tema..
Namun keduanya tidak berjaya menambat hati kedua mempelai..
Setelah dibawa berbincang..

P/S: Baru aku tahu..
Betapa susahnya nak menguruskan segala persiapan untuk perkahwinan..
Bila dah kena.. Bila dah rasa..
Baru tahu betapa perincinya segala serba serbi..

Bagi yang bakal mendirikan rumahtangga..
Persiapan awal adalah digalakkan..
~ Nasihat dari yang bakal mengakiri zaman bujang dalam masa beberapa hari sahaja lagi..
Wink..! 

8 Komentar:

Unknown said...

tahniah adamzico!!

adamzico said...

tima kasih ReYnn.. wink!

Admin said...

tahniah bro..aku dulu belah pompuan wane ijau belah umah aku wane gold..nk tgk tgk kat FB

Fauzzan Helmy Anuar said...

Lepas ni Mie menyususl
Insya Allah
^_^

adamzico said...

Phat: Kaloo tidak.. Sama la kita.. Ngee..!

adamzico said...

Mie: orite.. wink!

Cik Azz said...

Hijau dan putih.. satu kombinasi yang phewww.....!!! Lagi2 kalau lime green tu... Menyerlah gitewww... hahaha...


Tak kisah la kaler apapun, janji masa sanding tu ko senyum manjang... Jangan ko masam dah la.... ngehh3..

adamzico said...

Cik Azz: lime green + white.. tu la apa yg saya plan nak pilih.. senyum sokmo sambil muka neves.. leh?

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!