Tuesday, 22 November 2011

Kau buat kau dapat..!

Assalamualaikum..
Bismillah..

Kau buat..
Kau dapat..

Apa kena mengena tajuk dengan apa yang cuba dikongsi disebalik simboliknya tajuk tersebut..?

"Aku terima nikah atas dirinya ke atas diriku dengan mas kahwinnya seperti tersebut.."
Goncang tangan sebagai salah satu kemestian dalam upacara AKAD NIKAH..
Lain kawasan lain lafaz akadnya..
Mudah tak..?

Alhamdulillah..
Semuanya berlangsung dengan baik..
Sebelum di akad.. 
Saya disuruh beristighfar TIGA kali..
Kemudian di turuti dengan mengucap DUA kalimah syahadah beserta maknanya..
Mudah tak..?

Tentu semua akan cakap mudah..
Ya la.. Mudah bebenor..!
Yang tak mudah ialah tanggungjawab yang datang bersekali dengan akad yang kita lafazkan..
Berat..!
Tak mudah..!
Yang dah lalui saat genting tapi istimewa ni tentunya akan tersenyum..
Sambil membaca post BLOG ni..
Kan kan kan...

P/S: Kau buat Kau dapat..!
Syiok woo..
Nerves..
Teruja..
Bersedia..
Pasrah..
Semua bersatu menjadi SATU..
Bila kau dan aku dijodohkan bersatu..
Wink!


5 Komentar:

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Amboiii....

Apapun tahniah dah berjaya mengharungi saat mendebarkan, tangan kena goncang.. hehe..

Gambar takde ke..?

Zaza said...

wow!!adam..u dh nikah ke???sorry tau tak ikuti entry...now on busy giler...g pun susah nak cari masa..congrats!! WINK!

adamzico said...

Cik Azz Abu Bakar: Ngee.. Mendebarkan.. wink!

p/s: gambar xda dlm tgn saya lagi.. kaloo ada saya masukkan k?

adamzico said...

Zaza: Yupp.. Alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar.. Xpa.. semua org BUSY.. wink!

Za said...

congrats!

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!