Monday 13 April 2009

Cinta.. Habis!


Cerita CINTA tak akan pernah HABIS!!!


Saban hari.. Manusia sering berbicara tentang cinta.. cinta.. cinta..

Letih gak la nak mendengar akannya.. Letih? Inilah jawapan bagi yang masih mencari-cari apakah kemanisan yang dijanjikan oleh cinta.. Bagaimana pula dengan anda?


Persoalannya cinta ni makin diberi.. makin tak habis.. walaupun terpapar di dada-dada akhbar.. dan terpampang di kaca televisyen.. yang diperkatakan tentang cinta masih lagi subjektif.. Ianya mengundang para manusia untuk menilai apakah yang dimengertikan dengan cinta.. Pelbagai tanggapan kedengaran.. Bagi aku, yang daif tentang cinta ni.. Cinta itu ialah pengorbanan.. Ya.. Berkorban apa sahaja.. Hehe.. Berkorban la sangat..!


Pengorbanan yang bagaimanakah yang aku takrifkan sebagai cinta? Erm.. Ni jawapannya.. Kata orang, cinta itu melepaskan.. Lepaskan orang yang kita cintai untuk mencari apakah pengertiannya tentang cinta.. Jikalau orang itu kembali ke sisi kita.. Maknanya.. Cinta kita terlalu kuat dan dia sedar tiada cinta yang sekuat cinta kita itu.. Erm? Persoalannya jika orang itu tak balik2 kepangkuan kita? Apakah dia sesat jalan? Buta mata hati? Ataupun dah terjerat dek cinta dari orang lain? Apakah kita sanggup ambil risiko sebegitu? Kalau nak.. cubalah..


Ada sesetengah orang lak berpendapat.. Cinta tak akan habis2 itu dapat dirungkapkan dalam pengertian yang paling menyeronokkan.. Ehem! Yupp sekali boleh dikayuh.. Bahtera masih boleh belayar.. Kenapa harus nak tunggu time teduh kot nak pasang layar.. Apapun tanggapan, pandangan, perspektif anda.. Bercintalah.. Spread the love..!

0 Komentar:

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!