Tuesday 2 November 2010

Aku TAK NAK sambunk STUDY..!



Lecehlah!!! Gara-gara OUTSTATION aku miss CLASS.. Rasanya cam leh jer COVER balik apa yang terlepas namun satu subjek ni wat aku rasa GIVE UP.. Ya. Rasa cam malas nak SAMBUNK semester kedua.. Ya Allah, Dikau perkuatkanlah hati ini dalam merentasi UJIAN sebegini..

Rasa cam nak menjerit.. Nak lari ke puncak bukit.. Namun perkara sudah berbangkit.. Dan aku makin sakit..
Bukan lantaran carry mark yang mungkin sikit.. Bukan juga kerana masalah duit.. Aku sudah terhimpit.. Nampaknya problem semakin sulit..

Masa hadapan semakin samar kerana aku sudah tak pandai memilih.. nak teruskan atau nak berhenti di sini. Apakah aku QUITTER.. Aku tak pernah mengalah sebegini.. Mungkin apa yang dinamakan STUDY bagiku ialah menumpukan 24jam masaku pada pelajaran dan bukannya membahagikannya kepada dua dimana sebahagiannya untuk masa kerjaku dan sebahagian lagi untuk masa belajarku.. Berat!!! Permasalahan makin KETAT!!! Padat!!! Sendat!!! Jangan sampai aku mula MELUAT!!!

Penangan sebegini harus aku kendalikan dengan baik. Gunakan akal yang waras. Bukan emosi yang cepat benar mencantas!!! Caras!!! Mengganas!!! Ya tuhanku.. Bantulah hambaMu ini..!!!

Lemah dalam menghitung diri.. Lelah dalam mencongak potensi diri.. Nak teruskan ke berhenti di sini..? Tolong EDEN ni ha..!!!

0 Komentar:

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!