Monday 1 November 2010

Hikayat Terong Maha Angsa..!

Alkisah..
Diciptakan seorang insan ~ Ala2 Ferry!

'Sepurnama sudah hamba menunggu..' Rintih hati Sergey Bubka sambil memperbetulkan duduknya. Matanya sayup memandang ke arah Gunung Kirikusangkakanan yang berada betul2 di hadapan matanya. 'Janji harus dipegang' Sergey Bubka lantas memasukkan tangannya ke dalam kain pelikat sambil menggaru2 di sekitar bawah pusat yang sudah merah akibat alergik. "Ni kerang punya pasal la nie" Fikirnya sambil kembali menatap ke arah Gunung Kirikusangkakanan itu. 'Kata nak menuntut di puncak itu selama sebulan.. Inikan sudah masuk lima minggu.. Napa tak pulang2..?' Soal Sergey kepada dirinya sendiri. 'Apakah aku harus ke sana?' Sambungnya.

'Nah! Ni laksa johor! Makan tau!' Terkejut berok si Sergey apabila Lady BirdTongChai meletakkan semangkuk laksa di hadapannya. 'Ekau ni Lady.. Aku tengah kusut masai ni.. Mana pegi itu Mandy Morejutaria.. Kata nak berkhalwat.. Ops! Bertapa!' Hidung si Sergey terhidu petis. 'Ni bukan laksa johor la weii.. Ni laksa penang.. Ko mangkuk laa!' Sergey segera menatap laksa penang yang terhidang dihadapannya.

'Ko ni.. Aku kan budak baru belajar.. Ko masih tunggu itu mandi ka?' Lady mencelah. 'Hampir tersedak Sergey bila mendengarnya. 'Takdelah.. Aku tengah tunggu mak mandy nak masuk meminang aku.. Sah2 la aku tunggu bini aku yang sorunk tu.. isk!' Sergey terus menghirup kuah laksa yang masih suam2 kuku itu.  'Naseb baek laksa ko ni sedap!' Puji yang ikhlas itu berjaya menguntumkan senyum di bibir Lady. 'Tenkiu! Suka kalau bayar lima hengget.. Ingat FREE ke?!' Jeritnya di tepi telinga Sergey.

'Ko ingat aku tak leh bayar ke? Aku menabung sejak dari hari Mandy menuju puncak tau!' Kata Sergey sambil menuding jari ke arah tabung buluh tangplong yang berada tidak jauh dari sisinya. 'Bukan ke mandy tu dah bawak kad kredit sama buku bank ekau ke?' Balas lady dengan sinis. 'Kau takut bini ek?' Soalnya lagi. 'Baek ko diam.. Aku nak tanya ni.. Kenapa ko selalubawak makanan ke rumah aku.. ko nak ngayat aku ek?' Soal Sergey. 'Ape la ko.. Ko ingat ko ensem cam paresh rawal ka? Gi cermin muka la dulu weiii..!' Jerit Lady. 'Ko ni asyik menjerit je.. Ko ingat aku dah insuranskan telinga aku ke?' Sergey lantas menolak mangkuk laksa itu ke tepi sambil berlahak kuat.

'Alhamdulillah.. aku balik dulu lah' Sergey segera berlalu meninggalkan warung char koey teow milik Lady BirdTongChai tersebut dan menuju ke hutan semak samun yang berada di paling kanan tangan kirinya. 'Saket perot la plak!' Sambil melepaskan tigas das kentut sekaligus. 'Mana duit!!!' Lady lantas mengaum apabila pelanggannya itu sekali lagi tidak membayar wang kepadanya. 'Celako badak sumbu punyer Sergey.. Jaga ko!' Jeritnya lagi.

Maka, cerita sebegini hendaklah dijadikan iktibar. Tempat kentut lagikan dikenang.. inikan pula tempat berkubang..
Wassalam..!

0 Komentar:

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!