Wednesday 2 March 2011

Duduk antara DUA sujud..

Dalam tidak sedar..
Setiap hari kita memohon di dalam solat kita..
Sayangnya..
Kita hanya memohon tanpa memahami..
Sekadar terlafaz di bibir..
Tak pula tersentuh dihati..

Doa ketika duduk antara DUA sujud..
Apakah intipati di dalamnya..?

Rabbighfirli - Tuhan, ampuni aku
Warhamni - Sayangi aku
Wajburnii - Tutuplah aib-aibku
Warfa'nii - Angkatlah darjatku
Warzuqnii - Berilah aku rezeki
Wahdinii - Berilah aku petunjuk
Wa'Aafinii - Sihatkan aku
Wa'fuannii - Maafkan aku

Diam sejenak..
Sampaikan rasa syukur..
Lapangkan dada..

Dalam tidak sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura..
Memohon sesuatu tetapi hati antara tidak dan mahu..
Antara sedar dan tidak..
Bagaimana Allah akan menerima DOA kita..
Ikhlaskan diri..
Sucikan hati..
Mari sama-sama praktikkan ini ya..
Wink!

8 Komentar:

Zubaidah said...

selain baca pntg jugak utk kiter taw maksudnya....bgs post nie:)

witLURVE said...

Alhamdullilah.... ^__^

adamzico said...

Zubect: erm.. mari sama2 praktikkan ye.. wink!

adamzico said...

WitLURVE : Yanna.. Yuk Praktikkannya..!

Julia Johari said...

Syukran Jazilan Adam...
Saya ambil entry anda sebagai sambungan kepada entry link terbaru saya.
Alhamdulilah, maksud2 yg kita sering terlupa dan terleka akan maksud yg amat terbaik utk kita wajib mengetahui...perkongsian yg berguna... :)

adamzico said...

Syukran ya syukran.. Dah bace n komen kt N3 terbaru Julia tu.. wink!

ann dhaniah said...

i like this entry! weeee~~!!

adamzico said...

ann dhaniah: erm.. mari sama2 amalkannya ya..!

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!