Tuesday, 1 March 2011

Kembali sebagai Pemenang..?

Salam..

Semoga kalian MUDAH untuk menatap N3 eden ni..
Semoga segala urusan DUNIA dipermudahkan.. Amin!

Eden menulis lagi..
Kali ini penulisan eden ni tak berarah..
Idea tak bercambah..
Fikiran tak seindah..
Kabut lagi serabut..
Minda dah kusut..

Saket kepala sesangat..
Ya Allah.. Jika ini KETENTUANMU.. Aku terima dengan senyuman paling manis..
Ya RABBI.. Jika ini HUKUMANMU.. Aku rela tempohi walau sakitnya bak tertusuk seribu duri..

Persoalan..

Eden mahu..
Bertemu dengan penglipurlara..
Agar Eden bisa ketawa sepanjang masa..
Di dunia yang fana..

Eden mahu..
Bertemu dengan perawi hadis..
Agar Eden bisa bahagia di alam sana..
kekal selama-lamanya..

Apakah JAHIL dapat dikikis..?
Apakah BEBAL dapat dihakis..?
Apakah IMAN dapat diraih..?
Apakah TAKWA dapat ditagih..?

Yang pasti..
Aku hanya ingin mendapatkan RahmatMu..
Itulah tujuan hidupku..
Untuk kembali kepadaMu..
Sebagai seorang Pemenang..

p/s: Suka ataupun TIDAK..
Aku harus menempuhi semua UJIAN..
Meski terpaksa menitiskan airmata..
Meski terpaksa mengalirkan keringat..
Meski masa yang ada cuma sebentar waktu cuma..

Bila SAKIT.. Ku makin rasa DEKAT padaMU..


6 Komentar:

Jejaka Terhangat said...

entri yang sangat bagus adamzico..motivasi dan muhasabah diri utk aku jugak ni..=(

adamzico said...

JT: erm.. tima kaceh..!

With Julia said...

:) persoalan kepada diri sendiri setiap hari akan mengingatkan kita siapa diri kita sebenar utk menuju matlamat yg berkualiti...so bermonologlah didalam hati supaya hari ini ada sesuatu perubahan yg boleh dilakukan dari hari semalam...keep it up adam.. :)

adamzico said...

Julia: eden selalu bermonolog dgn diri sendiri.. semoga mendapat mencari Jalan Akhirat.. Harap sgt2..

C I K . F Y Z A said...

cluster tu mcm mana erk?

adamzico said...

Cik Fyza: cluster tu bila terasa saket di sekitar mata.. mungkin disebabkan keletihan mata.. sakit yang membuatkan mata sedikit kabur dan berbinau..

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!