Friday 25 March 2011

Tangis Kasmaran ~ Bab Tujuh ~ Plot Satu

Tujuh


          ‘Di manakah Aimar? Selalunya time sebegini dia akan datang bertandang.. Apakah dia terlalu sibuk dengan urusan kerjanya?’Waldian terus menanti kemunculan lelaki yang bernama Aimar.

          Sudah masuk tujuh hari, lelaki itu menyepikan diri. Waldian terus menyimpan harapan bahawa lelaki itu akan hadir. Adakah perlu untuknya mencari lelaki itu? “He will come to me.. If not.. What must i do?” Bisik Waldian keseorangan.

          ‘Waldian.. Are you okay?’ Sapaan Sayuthi itu tidak terjawab. ‘Are anything happen lately? Tell me..’Sayuthi terus mendesak waldian untuk bercerita kepadanya. Dia akan membantu yang terdaya. Demi Waldian.

          ‘I’m okay.. lately i done two jobs.. Penatlah..’Waldian sengaja berdalih. Dia tidak mahu perasaannya itu dibawa untuk berbincang. Ianya terlalu peribadi.

          ‘Erm.. Saya boleh membantu. I’m always here for you..’ Itulah Sayuthi. Dia terus mencuba untuk menyuarakan hasrat hatinya namun dia tidak berdaya. Dia terus mendiamkan diri.

          Kesunyian yang dirasainya itu nampaknya hanya menambahkan kemurungan di hatinya. Radio dihidupkan. Sayuthi terus melemparkan pandangannya ke arah gadis di hadapannya.

Yang terindah
Terlukis di bibir mu
Tak pernah ku lihat senyum mu
Sebegitu

Pudar kah sudah cinta yang ku beri
Bewarna warni segala
Yang dijanjikan ia

Usah biarku bersendirian
Usah biar hati mu di tawan
Usah biar diri ku disini
Seorang menunggu tanpa teman
Usah lepas genggaman tangan mu
Usah biar semua berlalu
Usah terlupa perasaan hati
Pertama kali kita bertemu
Usah lepaskan

Tak mudah ku melupa segala yang berlalu
Ku ingin selalu bersama mu
Usah biarku bersendirian
Usah biar hatimu di tawan
Usah biar diriku disini
Seorang menunggu tanpa teman
Usah lepas genggaman tanganmu
Usah biar semua berlalu
Usah terlupa perasaan hati
Pertama kali kita bertemu


Ku tak peduli apa sebabnya
Engkau dan dia harus bersama
Mendungnya langit bila berkata
Kita patutnya masih bercinta
Usah lepaskan

Yang terindah
Terlukis di bibir mu
Tak pernah ku lihat senyum mu
Sebegitu...”

                                                Waldian mengamati setiap bait lagu ‘Usah Lepaskan’dendangan Taufik Batisah. Apakah dirinya akan selalu sendirian begini? Dia perlukan Aimar di sisi di saat ini.

                Airmata mengalir jua. Waldian menyeka airmata yang jatuh ke pipinya. Dia begitu merindukan Aimar. Mahu sahaja dia berlari mendapatkan lelaki itu.

                Sayuthi turut tersentuh dengan apa yang dilihatnya. ‘Waldian.. What happen? Please.. Ada seseorang yang mempermainkan hati kamu? Let me face that stupid guy..’ Waldian hanya menggelengkan kepalanya. ‘Saya okay. I miss my dad..’Ujar Waldian.

                ‘Miss your dad? Call him..’Sayuthi mahu membantu namun satu kelegaan dirasainya kini. Waldian masih belum dimiliki. Dia masih berpeluang untuk mendapatkan gadis itu. Apakah cara yang terbaik untuknya mengucapkan perasaan sayangnya kepada gadis dihadapannya itu?

2 Komentar:

efa said...

dah bab 7 good2 erk2 adam yg ni mmg nk buat novel ka?ka sesaja buat kt dlm blog?

adamzico said...

efa: cite ni saya dah karang lama dah.. cuma tak habes sampai ke ending.. saya JUST masukkan mana yang telah saya karang hehe..

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!