Friday, 8 April 2011

Odisi Infiniti (Part 1)


Odisi Darah Infiniti




                   Darah Infiniti ialah darah yang sungguh luarbiasa. Padanya terkandung kehidupan abadi. Darah Infiniti ialah sasaran semua makhluk di muka bumi malangnya tiada sesiapapun yang dapat mengesan lokasi darah itu walaupun melalui bahan ilmiah tinggalan lama.

                   Baik manusia ataupun makhluk yang lain, darah infiniti bagaikan jalan keluar bagi setiap permasalahan yang sering di takuti oleh mereka semua iaitu kematian.

                   Penemuan sebuah piramid purba yang berukuran tujuh kaki persegi di sebuah pulau yang di kenali sebagai New Easter Island itu membuka mata dunia apabila di dalamnya terkandung satu artifak lama yang di kenali sebagai Sahifah Infiniti yang terukir di atas sebuah batu yang di percayai seketul meteorite yang jatuh ke bumi dalam lingkungan seribu tahun dahulu.

                   Makmal Penyelidikan Duke Galileo di Marsaile, para saintis dan professor cuba merungkai apakah makna di sebalik setiap catatan pada permukaan batu meteorite itu malangnya tiada apa-apa data yang mampu di terjemahkan.

                   Para saintis di bawah kawalan selia Professor Mark Ibrahimovic terpaksa mengkaji risalah-risalah lama untuk memahami jenis penulisan yang di gunakan.

                   Setelah hampir tiga bulan membuat kajian, satu perubahan mendadak telah berlaku di dalam pentadbiran penyeliaan artifak oleh Jabatan Arkeologi Antarabangsa iaitu pengambil alihan kuasa pentadbiran oleh seorang lelaki yang di kenali sebagai Sergey Yules.

                   Sergey Yules adalah sebenarnya seorang ahli sindiket Grey Wolvers. Dia adalah seorang yang mempunyai pengaruh yang besar di dalam bidang pengkajian purba. Sergey Yules ialah seorang pendokong kepada pencarian Darah Infiniti sindiket berkenaan. Dia telah di utuskan untuk mengesan Darah Infiniti itu untuk Tuan Ketuanya yang bernama Andrei Rudolf.

                   Sebenarnya Sindiket Grey Wolvers ini ialah sindiket yang luarbiasa. Mereka sebenarnya ialah manusia jadian serigala atau lebih di kenali sebagai serigala jadian. Sindiket ini bergerak secara rahsia kerana mereka sebenarnya takut akan ancaman Sindiket Death Sapiens iaitu sebuah kumpulan pontianak.

                   Darah Infiniti adalah sasaran semua. Malangnya hanya Sahifah Infiniti yang dapat memberikan gambaran di mana letaknya Darah Infiniti tersebut.

                   Professor Mark Ibrahimovic tahu ada sesuatu yang tidak kena dengan pentadbiran baru. Dia akhirnya telah menarik diri dengan alasan Sahifah berkenaan sukar untuk di rungkaikan.

                   Sergey Yules membenarkan perberhentian Mark Ibrahimovic namun dia telah mengarahkan seorang daripada orang kanannya iaitu Doug Audrey untuk memantau pergerakan professor tersebut.

                   Sememangnya Prof. Mark telah membuat satu salinan sahifah berkenaan di dalam komputer ribanya. Dia yakin ada cara untuk merungkai teka-teki silam itu.

                   Prof. Mark cuba mendapatkan bantuan dari isterinya yang bekerja sebagai seorang pengkaji simbol dan peradaban dunia iaitu Dr. Avril McDermot yang bertugas di bawah pengurusan Universiti Harvard. Melalui pengkajian mereka berdua, Nampaknya sahifah berkenaan hanyalah merungkai akan sesuatu dua simbol utama. Malangnya apakah makna di sebalik simbol-simbol itu?

                   Dr Avril sendiri tidak pernah melihat dua simbol itu. Oleh yang demikian, mereka harus mendapatkan bantuan dari beberapa kenalan mereka.

                   Derick Ventura adalah seorang pakar perisian komputer dan penggodam yang agak professional. Dia pernah membantu dalam menggodam beberapa maklumat sulit kerajaan.

                   Vivian Slautern adalah ahli metafizik yang juga separa pontianak. Dia seorang pontianak yang tidak menggemari darah manusia. Dia berkhidmat sebagai pengantara antara manusia dan pontianak.

                   Henrei Yokas pula adalah pesara tentera. Dia pernah berkhidmat di sempadan selama beberapa tahun malangnya dia terlibat di dalam satu peperangan saudara yang mengakibatkan kecederaan parah di bahagian dadanya. Henrei bukan sahaja bertukar menjadi separa serigala sebaliknya dia kini sudah di kuasai oleh bakatnya yang baru itu.

                   Dengan bantuan ketiga-tiga mereka, Prof. Mark Dan Dr. Avril yakin dapat memecahkan kod rahsia yang terkandung di dalam sahifah berkenaan. 

p/s: Cerita Odisi Infiniti ni telah saya hasilkan dalam tahun 2003 (JUST nak share dgn kalian semua.. selamat membacanya..) Ianya berbentuk sains fiksyen. Hope ada yang dapat melemparkan KOMENTAR yang berupa cadangan atau kritikan sebagai langkah penambahbaikan untuk penulisan saya dimasa akan datang dlm cereka-cereka seperti ni.. InsyaAllah.. wink!

4 Komentar:

zura asyfar said...

cite baru eh? bi bace cambest je cz jarang org wat cite cm ni...anyway kite all da best :)

adamzico said...

zura asyfar: erm.. sebenarnya citer lama (tahun 2003) but baru terfikir nk SHARE kt sini.. hehe.. layaan taw..

hasbro said...

hoho..buat citer sendiri ke bro?hehe nice!

adamzico said...

hasbro: hehe.. dah lama wat.. baru nak publish kt sini.. lalala.. layaan taw!

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!