Sunday 27 February 2011

Tangis Kasmaran ~ Bab Enam ~ Plot Tiga


          ‘Saya tidak akan membiarkan keadaan menjadi seperti dahulu.. Siapa gerangannya gadis yang berani mendampingi Redzuan itu? Nasibnya akan menjadi seperti Nancy.. Redzuan itu milik aku...’Amylea berdepan dengan kewarasannya. Dia tidak akan membiarkan mana-mana gadis dengan mudah merampas teman lelakinya.

          ‘Nancy.. Ha ha ha.. Gadis itu akhirnya telah menerima habuannya..’ Kemarahan Amylea memuncak apabila nama Nancy itu menerjah akalnya.

          ‘Nancy?’ Amylea terkejut dengan imej gadis dihadapannya. ‘Apa kau buat dalam rumah aku ni? Keluar! Berambus engkau.. Redzuan telah tolak kau kesamping kan? Perempuan murahan..’Amylea menghamburkan kata-kata pedas kepada seorang gadis di hadapannya. Masalahnya tiada sebarang gadis dihadapannya. Dia sedang bergelut dengan mindanya sendiri. Tekanan yang dihadapinya itu telah membuatkannya hilang kewarasannya. Apakah kerasionalannya bakal teruji denagn kemunculan seorang gadis yang ingin merampas Redzuan darinya?

          ‘So apa yang menjadi penggerak kepada kamu untuk melabur dalam Redfly?’Tuan Pengerusi terus mengajukan persoalan itu sebaik sahaja Soraya melabuhkan punggungnya di atas kerusi berhadapan dengan Tuan Redwill yang terus merenung tajam ke arahnya.

          ‘Itu yang menjadi keraguan untuk Tuan Pengerusi? Redfly.. Erm saya kerap menggunakan perkhidmatan Redfly.. It’s too good that our citizen especially you can manage to build this great oppurtunity company.. It was too great to working in this nature.. I love travelling..’Soraya sememangnya suka mengembara. Baginya melancong ke sesuatu kewasan yang menarik akan mengubah pandangannya malah mententeramkan mindanya.

          ‘I see.. I can judge that by the first impressions i saw you..’Tuan Pengerusi memberikan pendapatnya. “Ada sesuatu tentang gadis ini yang sememangnya membuatkan aku tertanya-tanya.. That eyes..”Bisik hati kecil Tuan Pengerusi. Matanya terus terpanah ke arah Soraya.

          ‘This is what i can afford you.. Perhaps this amount can really helpful.. So am i your shareholders or..’Soraya mahu mengetahui apakah tindakan selanjutnya. Tuan Pengerusi lantas mencelah.  ‘I need you to help me here.. Perhaps one officer that can fully busy with Redfly..’Jawapan itu sememangnya telah di duga oleh Sayuthi dan Soraya. Kini Soraya terpaksa menguruskan dua agenda. Pertama, kerjanya sebagai Pegawai perhubungan Awam di Redfly disamping menguruskan Brickwell.

          “It’s hard work for me.. But i love challenges.”Soraya menanam semangat untuk membuktikan kepada semua bahawa dia mampu menjawat dua kerja itu. Dia juga mahu membuktikan kepada Sayuthi bahawa dia mampu menggalas tugasan berat itu. Matanya bersinar dengan penuh harapan. Dia terbayangkan lelaki itu. “I do this just for you..” Perasaannya berkocak.

          Tuan Pengerusi yakin ada sinar baru dalam perjalanan perniagaannya. Dia yakin dengan bantuan yang baru diterimanya, dia akan berjaya membangunkan Redfly dan memastikan empayar Redwill akan terus gah di persada antarabangsa.

0 Komentar:

Dah baca ENTRY ni..?

Satu BAHASA Satu LOGHAT

PEKIN

PEKIN adalah satu keadaan dimana seseorang itu belajar untuk berjimat.. Berdikit-dikit dalam berbelanja..

Ayat:
Masa untuk PEKIN.. Menabung time..!

p/s: PEKIN pekin jugak.. Jangan kena cop bakhil sudah.. Anyway PEKIN yang saya maksudkan ini tak ada kaitan dengan PEKIN si pelakon tu.. Kebetulan semata-mata.. wink!